FRÅGESTUND, DEL 2

Förlåt guys! Mitt internet har glappat igen så det blev lite problem med uppdateringen, men nu så. Här kommer ett enormt lass med svar, enjoy!

Skulle du kunna visa i en video hur du stylar ditt hår? Man ska aldrig säga aldrig, men just nu så är det inte aktuellt eftersom att jag inte har tillgång till webbcam/kamera med filmfunktion.
Om du var ett djur vilket skulle du vara då och varför? En katt för att dom är så sjukt balla.
Har du några syskon? Hur många? En storasyster.
Vilken är din bästa sida/sidor? Åh. Såna här frågor är jobbiga. Jag är väl ofta oblyg och pratig. 
Sämsta sida/sidor? Jag är galet lat, och har lätt att få prestationsångest.
Vilken stad skulle du helst vilja besöka i hela världen? varför? Kota Kinabalu i Borneo. Där var jag familjen när jag var kring nio år och det var helt fantastiskt.
Vilka länder har du varit i? När jag var mindre så reste vi ganska mycket, jag har varit i Spanien, Grekland, Turkiet, Borneo, Malaysia, Norge och säkert fler ställen som jag inte minns.
Har du några husdjur? vad för några? Jag har världens finaste katt och två vovvar.
Vad skulle du välja om du verkligen var tvungen att välja om du skulle vara blind eller döv?Beslutsångest. Kanske döv ändå. 
Vad är det värdefullaste du äger? Mina djur. 
Vad är det mest bisarra du äger? Haha. Jag vet inte. Äger säkert en hel hög med konstiga saker som jag inte kommer på just nu.
Vilken svensk lag skulle du ändra på om du fick? Är ärligt talat inte superinsatt, men det här med monarkin tycker jag är lite överskattat.
Vilket parti skulle du rösta på om du fick? Miljöpartiet, lätt.
vilken gymnasium ska du gå på? Just nu står det mellan Midgård och Minerva.
Ser du dig själv som en självsäker person? grym blogg förresten! :D Tusen tack! Mitt självförtroende går upp och ner, precis som alla andras. Intrycket man får av mig utifrån är nog att jag har lite bättre självförtroende än jag faktiskt har.
Vad använder du för kamera när du fotar? :) En nikon D40.
hvor mange lesere har du hver dag ca? Omkring tusen.
Vad är den jobbigaste fråga du skulle kunna få här? (du får inte säga denna)  Vad vill du bli när du blir stor? Haha, här snackar vi beslutsångest.
Hur länge har du målat? Alltså jag har aldrig varit riktigt bra på det här med färger, brukar mest köra på blyerts. Det har jag väl mer eller mindre gjort sedan jag var liten.
längd å vikt? :) Jag är 178,5 cm lång, vikten är hemlig.
Hur får du dina ben så smala? Äter du överhuvudtaget godis etc, eller du tränar?
Det är så jag är byggd. Har börjat springa lite då och då, vilket faktiskt har bidragit till att dom inte är fullt lita spinkiga som dom varit förut. Och ja, jag äter som två vuxna män.
Varför är du så söt? Right back at you, Amalia!
vad saknar du mest med norrbyskär? Gemenskapen!
hur gör du sånna där bilder som rör sej?:) Jag använder mig av gratisprogrammet Photoscape.
ngt bra tips för att inte få slitet hår?:D Mig är nog inte den bästa att fråga då mina toppar är otroligt risiga. Men använd hårinpackningar och milt schampoo, och så kan jag tipsa om frizz-ease, från John Freida Collection.
Hur fixar du dit hår? Olika varje gång. Vågar/plattar det, eller på bad hair days så brukar jag köra på flätor.
vad tänker du på när du ska ut och shoppa? eller bara handlar du det som du tycker är fint? Både och. Ofta är jag lite halvpank/sparar till något så då brukar jag ha i huvudet ungefär vad jag behöver, så jag inte kommer hem med en massa onödigheter. 
what progam do you use for editing you photos? photoscape, photoshop? Both :)
hur många tallrikar (med mat) kan du bära på en gång? Är otroligt klumpig så jag skulle inte försöka mig på mer än tre.
vad gör du om tio år? Well, jag har inte en susning. Något innom film och foto skulle vara kul.
hur ser din drömpojke ut? Lockigt hår, gröna ögon, fräknar, ganska basic klädstil och gärna en gitarr över ena axeln. Haha, ganska stereotypiskt, jag vet. Men utseendet brukar inte spela någon större roll, tycker man om personen så blir den automatiskt världens finaste.
vilka är dina bästa second hand / vintage fynd? (visa gärna bild)

Inte världens bästa bild men however, jag vet inte om ni minns denna outfiten. Klänningen, som innan jag klippte av och sydde in den var en enorm långklänning, har i alla fall använts flitigt i sommar. 
är du rädd för något? Klart jag är. Höjder, inte minst.
vad önskar du dig just nu, i matriell väg? Ett objektiv med autofokus och bländare 1.4.
tror du på gud? Nja, jag tror på gud som ett begrepp för någonting som mest finns i våra hjärnor för att få oss att må bra.
sorgligaste filmen? Jag gråter sällan till filmer, men några jag faktiskt gråtit till är dagboken, pass forward och rädda willy (haha).
roligaste filmen? Torkel i knipa är en av favoriterna. Men det finns tusen andra grymma filmer också!
hur kom det sig att du började blogga? Som vissa av er kanske minns så var min blogg inte en modeblogg från början, utan en fotoblogg. Jag ville helt enkelt ha ett ställe där jag kunnde samla och visa upp mina bilder.
Vilket plagg kommer du använda mycket i höst? Varma och sköna kläder, mycket stickat och ganska mörka/toner med accentfärger som rött och senapsgult.
var får du din insperation till olika outfitts ifrån? För det mesta mina vänner och människor runtomkring mig.
vad är dina bästa secondhand tips ? Att prova allt man ser något uns av potential i. Plaggen blir ofta en helt annan sak när man har dem på sig.
Vilken färg är din riktiga hårfärg? Skulle du kunna lägga upp en gammal bild med den hårfärgen då?? mörkblond/ljusbrun/råttfärgad, något sånt. Ska se om jag hittar någon bild...

(för er som undrar så hette råttan Putte och var min älskling när jag var sju) haha, här var i alla fall både jag och mitt hår oförstört. 
Vad gör du för att hålla dig så smal?? Inte ett dugg. Det är såhär jag ser ut och that's it.
Hur mycket shoppar du för i månaden? För det mesta mellan 0-500 kronor. Men det händer förstås att jag handlar för mer också.
ur lång är du?
Har du blivit kontaktad av någon modellagentur någon gång? Japp.
Kan du inte berätta lite om hur du är som person? :) Det skulle vara jättekul, man får ju ett rätt ytligt intryck från bloggen. Det är ganska svårt att beskriva sig själv, men jag gör ett försök. Jag är en positiv och virrig person. Har väldigt svårt att hålla tider och tappar alltid bort mina nycklar. Ogillar saker som scheman och klockor. Älskar allt som är kreativt, att måla, fota, skriva och så vidare.
Vilken disney figur är du? Har funderat på denhär frågan länge, och kom fram till att innerst inne är jag nog en svampbob (jag vet att han inte är en disneyfigur, men hoppas att det går bra ändå).
Hur får du ditt hår att bli så fluffigt?! Dust it är en grymt bra produkt som jag brukar använda. Annars så har jag ganska bra lyft i håret naturligt också. 
och hur mycket pengar får du i månaden? Barnbidraget, och då och då en liten bloggpeng.
hur har du råd med så mycket kläder? Det har jag inte. Köper mycket second hand och gör det till en sport att hitta fynd på rea.
finns det dagar då du inte vet vad du ska ha på dig? Absolut.
vet att du är 14 år men är du 95 eller 96? Jag är femton och är en nittiofemma,
vad tror du är inne i höst/vinter? Sköna och enkla plagg. Stickat. Roliga utstickande detaljer.
Är du nojd med dig själv? Har slutat slösa energi på något så onödigt som att kritisera sig själv när man faktiskt kan göra allt så mycket enklare och vara nöjd istället.
Vem är ditt stilikon? Alla balla människor som vågar sticka ut!
Favoritblogg? Konstigt nog är jag väldigt dålig på att läsa bloggar. Poppar inte upp någon i huvudet just nu, men det finns oändligt många bra!
Hur klarar du at gå med speciella kläder? Säger folk på skolan, stirrar ++ nogot till/om dig? Folket på hagaskolan är relativt bra när det gäller sånt jämfört med andra högstadieskolor. Men egentligen spelar det ingen roll för mig vad andra säger, så länge jag själv är övertygad om att det är snyggt.

PUH! Hoppas att ni fått svar på alla era frågor. Nu ska jag ta tag i alla mail som ligger och väntar i inkorgen också.. vi hörs! 

ENGLISH: Try using the google translator to translate this post.


Kommentarer
Postat av: LISA

Bra frågor och bra svar! Jag har en följdfråga på frågan om vilket parti du skulle röstat på. Du svarade "miljöpartiet, helt klart" och jag undrar; hur kommer det sig? Varför just det partiet?

Undrar bara om det finns någon speciell anledning!



Och jag blev väldigt förvånad över hur lång du är :O

2010-09-23 @ 19:29:37
URL: http://blogofmine.blogg.se/
Postat av: lis

hahaha söt du var när du var liten!

2010-09-24 @ 16:29:08
Postat av: lauren

helt sjukt men du påminner mig faktiskt lite om scarlett johanson

2010-09-24 @ 19:14:58
URL: http://ohithinkitsablog.blogg.se/
Postat av: tiia

it was nice to read all your answers! i tried to read all this in swedish but to some words i really had to use google translator. i'm from finland and we study swedish at school so i understood most of this. love your blog!

Postat av: linda

Hej! hur skickar man in bilder till dig? vi har nämligen en åt dig!:D

2010-09-25 @ 23:42:24
URL: http://lphotos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena bloggläsare! Kul att du kommenterar min blogg, jag svarar i din blogg (om du har någon) så fort jag kan. Men skippa reklamen!

2010-09-28 @ 10:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0