I'm wasting my life, you're changing the world

Morsning allesammans! :D Vaknade alldeles för tidigt idag. Det är lördag men min hjärna verkar inte fatta det, ni kanske känner igen vaknar-jättetidigt-på-helgen-men-skulle-kunna-sova-i-evigheter-på-skoldagarna-problemet?
Idag ska jag i alla fall bara ta det lungt, försöka sola lite (nu när resan är inställd får man väl nöja sej med vad man har i sverige) och försöka få in ett par NYA bilder på bloggen, låter bra, eller hur? Och imorrn så blir det nog loppis på travet med michelle och kanske ebba och anna, brukar finnas en massa fina grejer men kanske lite för mycket folk, vi får se hur det går :)




Jag fick en bibel (eller nåt i den stilen, en liten svart bok var det i alla fall) i skolan igår. Jag måste säga att det känns lite obehagligt, det liggel lixom lite hjärntvätt över det hela när två kyrk-gubbar kommer in i klassrummet och delar ut gratis biblar och snackar om hur bra "kärlekens religion" är. Och det första man läser när man öppnar boken är "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig" och "du skall inte missbruka herrens namn, för herren skall inte den ostraffad" typ. Låter inte speciellt kärleksfullt i mina öron, mer som en ditkator eller nåt, måste säga att jag tycker att buddha verkar härligare, hah ;)
Ha det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0