Ett gäng med frågor jag fått de senaste dagarna.

Vad stylar du ditt hår med?
Nästan alltid använder jag plattången (av märket G.A.M.A), både för att locka och platta. Jag använder också en vågtång från OBH nordica de gånger jag har vågat hår, men alltså- plattången for the win!

Hur blev du veckans blogg på blogg.se?
De fårgade om jag ville vara med via mail.

Kan du inte visa en bild där du inte har photoshopat bilderna? För du har nämnt att du gör det, och varenda gång jag ser en bild så föreställer jag mig att det inte alls kan va så fint i verkligheten. Eller att din hy är så felfri. Det finns bara en sån liten del som insisterar på att du inte kan va så fin in real life too. Om det är avundsjukan som talar kan jag inte säga, men skulle inte du kunna visa en bild helt utan redigering?
För det första är min hy absolut inte felfri, men jag använder mig av en liten gudagåva som kallas foundation (brukar använda "anti-blemish solutions" från Clinique) för att täcka över sådant. När jag redigerar mina bilder så leker jag för det mesta bara med bildens mättnad och kontrast, och så händer att jag lägger till effekter som till exempel linsöverstrålning ibland. Men absolut kan jag visa oredigerade bilder också om ni vill det!

När får vi se bilderna från plåtningen du gjorde för någon vecka sedan?
Eftersom att bilderna skulle vara med i umemodellens tidning som gavs ut under umeå fashionweekend så fick jag inte visa bilderna förns dess, men nu är det alltså fritt fram eftersom det tog slut igårkväll, så jag lägger ut dom inom kort.

Hur får du volym i håret?
När jag lockar håret så brukar det bli väldigt stort av sig självt, och för att få det att hålla i sig brukar jag krama i lite mousse. Fast jag är verkligen ingen hårexpert! När jag fotar är det ju alltid nyfixat och fint, det har en tendens att sjunka ihop lite efter tex en lång skoldag.

Vart tar du bilderna med betongbakgrund?
Precis utanför garaget i mitt hus.

Vad färgar du håret med?
Jag tonar med wellas color touch 6/4. Men det börjar bli dags att tona om det snart, mitt hår har den senaste tiden börjat se mer brunt än rött ut (men av någon anledning ser det alltid extra rött ut på bild).

Vilka agenturer var du på?
Jag besökte Mikas, Elite och det var planerat att jag skulle gå på Kid Of Tomorrow också men det blev inställt eftersom Astrid som jag skulle träffa blev sjuk.

Använder du dip-eyeliner?
Yesbox.


Update:
Anna: Nej, den foundationen blir hyffsat matt ändå. Med puder tycker jag att det lätt blir lite "kakigt", det är fint med glans!
Anonym 1: MD formulations är super! Lite dyr men den räcker jättelänge :) Och ja, det gör jag.
Anonym 2: Förutom foundationen så använder jag mest budgetsmink från tex H&M och gammalt jox.
Anonym 3: Nej, vid det där inlägget använde jag en toning från Åhlens, kommer inte i håg vilket märke och färg det var men jag minns att det var den billigaste toningen. Färgen blev jättefin men efter två tvättar var den så gott som allt borta.
Alla: Tusen tack!
 

Kommentarer
Postat av: :)

TACK! :D Men alltså.... Vilken plattång och foundation? haha, älskar din blogg :)

2010-10-24 @ 14:46:31
Postat av: Anna

Brukar du ha puder också? din hy ser så fin och matt ut :)

2010-10-24 @ 15:38:23
Postat av: Anonym

och liiiite mer frågor.... från var bestillar du hem t.x. din foundation. och vad gör du for att holda din hy så fin? du berettade om MD Formulations(är den bra?), men använder du Vichy Normaderm?

2010-10-24 @ 15:46:35
Postat av: Anonym

eller kanske du bara kan beretta vad du änvander for smink (vilket märk) och vad du änvander for din hy.... hoppas på det. du är sjukt snygg :)

2010-10-24 @ 15:50:34
Postat av: arisa

i just love how you style your hair ;)

ps thanks google translater hehe

2010-10-24 @ 16:00:33
URL: http://arisawake.wordpress.com
Postat av: vicki

wow vilken volym du har i ditt hår! så fint:)

2010-10-24 @ 16:01:21
URL: http://juicymade.blogg.se/
Postat av: Anonym

bara...är det har Wellas Color Touch 6/4?http://ebbasfoton.blogg.se/2010/june/foxy.html#comment

2010-10-24 @ 16:49:30
Postat av: Astrid

Måste bara skriva av mig..

Jag klickade mig precis in på din blogg.. och jag slogs direkt av din stora skönhet! Du är verkligen en mycket talangfull & snygg tjej! Massa kramar & leenden från mig!

2010-10-24 @ 16:52:58
URL: http://astridlovisa.webblogg.se/
Postat av: Valeria

Hur får du inspirationen till dina kläder? :)

ge lite tips ^^

2010-10-24 @ 17:15:56
URL: http://valeerias.blogg.se/
Postat av: Petra

fin blogg



kicka gärna in på min blogg och lämna en kommentar efter dig.



Min kod:



Användanamn: Darling



Lössen: 123456.



Vore tacksam om du kunde ta bort detta inlägg.

2010-10-24 @ 17:22:53
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Postat av: Alva

vart köper du din foundation vilken affär. Jag bor också i umeå så jag villl veta vart. Jag älskar din stil också du är så cool. <3 Skulle du kunna göra en sminkvideo så man kan se vad du gör??? snälla <3

2010-10-24 @ 23:01:27
URL: http://allviz.blogg.se/
Postat av: Alva

Hej vart köper du din foundation jag bor också i umeå så jag skulle veta vart jag skulle köpa den. Kan du också lägga upp en sminkvideo för jag älskar verkligen din stil :D <3

2010-10-24 @ 23:23:27
URL: http://allviz.blogg.se/
Postat av: Alva <3

Hej vart köper du din foundation jag bor också i umeå så jag skulle veta vart jag skulle köpa den. Kan du också lägga upp en sminkvideo för jag älskar verkligen din stil :D <3

2010-10-24 @ 23:23:47
URL: http://allviz.blogg.se/
Postat av: Rania

Åh jag som i morses funderade lite över ditt hår, kul att du svara på lite av mina funderingar här, frågan är ju om man kan göra det själv hehe.



Hoppas det gick bra för dig på agenturerna, du har verkligen ett underbart utséende för att vara modell! Jag skulle gärna fotografera dig w men du bor en bit bort :(

2010-10-25 @ 12:55:28
URL: http://raniaphoto.blogg.se/
Postat av: guevacci

snygging1!

2010-10-26 @ 13:26:44
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem tar bilderna då? :)

har du ett stativ (om du har systemkamera?) elr tar någon dom? :)

Kram!

2010-10-29 @ 12:28:13
Postat av: Jessica

Hej! Funderade lite på dendära toningen. Tycker rött släpper så himla fort, gör du ngt spec för att det ska hålla? Eller är den där toningen så pass bra att det håller ändå? Och ungefär hur ofta måste du tona om? :)

2010-11-04 @ 18:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0